Bærekraftig utvikling er tema for landskurset 2023, og det gir en blanding av praktiske informasjon og forskningsbasert kunnskap innen ulike områder som angår oss i vårt virke.
I løpet av en hel, og to halve dager vil vi få påfyll av kunnskap og innsikt.
Av de spørsmålene vi har stilt når vi har satt sammen programmet er:
Læreplassgaranti; hva innebærer den? Robin Hansen som har utarbeidet den for Nordland fylkeskommune, redegjør for hvilke muligheter og utfordringer den gir, og hvilke forutsetninger og begrensninger ligger i den.
Hva innebærer fullføringsreformen, og hvilke konsekvenser får den for unge voksne, lærere og næringslivet? Og hvilke følger får det for Oppfølgingstjenestens oppgaver?
Hva må vi ha av sosio-emosjonell kompetanse for å være en "bærekraftig" karriereveileder?
Hvilke endringer får vi i inntaksreglene for høyere utdanning?
Hvordan bruke karriereknappene?
Problemstillingen rundt uønsket skolefravær og frafall i videregående opplæring; hvilke tiltak er det erfaringer med?
Elev og lærlingombud i Nordland; hvordan ser han på opplærings-systemet vårt?
Jenter i forsvaret, utdanningsmuligheter og karriere. Likestillingsutfordringene som har vært i mediebildet.
Spiseforstyrrelser og psykisk helse; forebygging og behandling av dette.
Hvordan få hele skolen til å ta ansvar for karrierelæring?
Rådgiverforums landskurs
Rådgiverforums landskurs
Legg til i kalender
2023-09-20 09:00:00
2023-09-22 15:00:00
Rådgiverforums landskurs
Bærekraftig utvikling er tema for landskurset 2023, og det gir en blanding av praktiske informasjon og forskningsbasert kunnskap innen ulike områder som angår oss i vårt virke.
I løpet av en hel, og to halve dager vil vi få påfyll av kunnskap og innsikt.
Av de spørsmålene vi har stilt når vi har satt sammen programmet er:
Læreplassgaranti; hva innebærer den? Robin Hansen som har utarbeidet den for Nordland fylkeskommune, redegjør for hvilke muligheter og utfordringer den gir, og hvilke forutsetninger og begrensninger ligger i den.
Hva innebærer fullføringsreformen, og hvilke konsekvenser får den for unge voksne, lærere og næringslivet? Og hvilke følger får det for Oppfølgingstjenestens oppgaver?
Hva må vi ha av sosio-emosjonell kompetanse for å være en "bærekraftig" karriereveileder?
Hvilke endringer får vi i inntaksreglene for høyere utdanning?
Hvordan bruke karriereknappene?
Problemstillingen rundt uønsket skolefravær og frafall i videregående opplæring; hvilke tiltak er det erfaringer med?
Elev og lærlingombud i Nordland; hvordan ser han på opplærings-systemet vårt?
Jenter i forsvaret, utdanningsmuligheter og karriere. Likestillingsutfordringene som har vært i mediebildet.
Spiseforstyrrelser og psykisk helse; forebygging og behandling av dette.
Hvordan få hele skolen til å ta ansvar for karrierelæring?
Storgaten 2, 8006 Bodø
Veilederforum.no
Rådgiverforum Norge
Europe/Oslo
public